Nattsudd


Det här var första gången jag hörde Celine Dion. Jag kommer så väl ihåg det. Året var 1996, jag var 7 år och befann mig på västkusten på semester. Vi satt i den lilla stugan hela familjen i den stickiga yllesoffan och kollade på avslutnings cermonin för OS i Atlanta. Jag kommer ihåg att jag vart väldigt imponerad av hennes röst och i mina 7 år på denna jord hade jag aldrig hört något liknande. Än idag är det en av mina topp 5 upplevelser. 12 år senare satt jag på läktaren i Globen och väntade spänt på att denna kvinna, som hade berört mig så djupt den kvällen på västkusten, skulle komma upp på scenen.

Många har tyckt och tycker att det är lite "töntstämpel" att erkänna att man lyssnar på Celine Dion. Men det tycker inte jag. Visst har jag inte vart helt bekväm med det i tonåren kanske, men det är svårt att inte lyssna på henne. Människan har sålt över 200 miljoner album världen över och är idag den bäst säljande kvinnliga artisten i historien, så det måste väl ändå vara rätt mycket människor där ute som lyssnar på hennes musik? Jag äger nästan alla hennes engelskspråkiga skivor. Endast en skiva fattas i samlingen och det skäms jag då inte över, tvärtom. Jag har blivit imponerad och beundrar få människor här i livet och Celine är en av dom. Inte bara av hennes röst utan även för det hon jobbar för. Hon använder sin populätitet genom att sjunga för välgörenhet och försöker göra en skillnad för fattiga barn m.m. Sånt gillar jag och hatar när artister enbart försöker tjäna så mycket pengar som går. Fattar inte hur folk kan stödja sånt skit och köpa deras musik.

Näväl. Jag ska försöka hålla mig vaken hela natten och hela söndagen, för jag har ju lyckats ställa om dygnet igen. Den här gången vet jag inte riktigt hur det gick till. Jag är väl en obotlig nattmänniska helt enkelt. Jag gillar att vara vaken på natten. Jag känner mig så ensam och ibland kan det vara skönt. Slippa alla människor om dagarna. Jag är väl inte direkt osocial men heller inte den socialaste människan i ett par skor. Jag behöver min ensamhet och utrymme för att orka vara social.

Vart visst ett lite längre inlägg än vad jag hade tänkt mig^^

Peace out 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0