Ryggbehandling nr 1

I tisdags var jag i Örebro på ryggbehandling hos Bo Rudberg, mannen med dom magiska händerna:P En osteopat som är väldigt duktig. För första gången fick jag en ordentlig utredning på ryggen. Nu vet jag vad som har/är problemet! Kom väl inte som en överaskning, för jag har ju misstänkt det länge, men nu fick jag mer ingående berättat vad det innebär.

Problemet är alltså att jag är sned i bäckenet (hela 12 mm, vilket är ganska mycket) Jag har ett 1,5 cm längre vänsterben som bidrar till detta. Och eftersom jag har gått med detta i flera år har ryggraden börjat roterat, vilket gör att jag även har fått ont i nacken o ena axeln med huvudvärk som följd.
"Inte konstigt att du har ont" sa han. Jo tack..!

Nu kanske ni tror att han kommer att försöka knäcka o bryta tillbaka detta men det ända han gör är att trycka lite lätt på vissa punkter och på så sätt "påminna" kroppen hur den ska vara. Kroppen har glömt hur den ska reagera o läka sig själv på grund av stress eller hårda smällar. Den är i "chocktillstånd". 
På kvällen hade jag en fruktansvärd huvudvärk. Men på onsdagen kändes det för bra för att vara sant! Var länge sen jag hade en dag som var smärtfri!=)
Men på torsdagen hade jag jätteont i ryggen igen=( Nu har jag oftast bara ont på kvällarna men det är väl kroppen som ska ställa om sig skulle jag tro.
Det kommer ta ca 3 behandlingar för att få nån riktig effekt. Men han sa att det lika gärna kunde komma tillbaka så nu håller jag tummarna!! Tiden får utvisa resultatet.

Kalaset kommer gå på 600 kr/vecka. Men just nu skulle jag kunna betala vad som helst för att slippa ha ont!

Det ända jag ber om är att få kunna rida igen!

Men, nog tjatat om min förbannade rygg. Godnatt gott folk=)

/Thompa

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

nej nej de låter ju intessant. Bättre att du skriver om ryggen än inte ett skit;) har stått stilla bra länge nu!!

2009-12-07 @ 18:26:42
URL: http://hyttra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Han är underbar och kan göra under med trasiga kroppar. Det är konstigt att han inte tar i nånstans men ändå känns det och det gör nytta. Hoppas du blir bra!

2009-12-10 @ 20:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0