Vem fan är Tom?

Ja, inte är det jag iaf. När jag får hem brev där det står Tom på känns det inte som att det är till mig. Jag har stavat mitt namn Thom med h i över 10 år så stavningen utan H känns obekant. För några veckor sedan skickade jag iväg ett brev till skatteverket gällande ett namnbyte som jag velat göra i många år och fick det beviljat för några dagar sen. Nu måste jag göra om körkort och sånt eftersom min gamla stavning inte gäller längre i folkbokföringen. Har redan fått hem brev med stavningen Th, vilket känns bra=)
Jag började stava om mitt namn för ca 10 år sedan då jag vart mobbad för mitt namn. Många tyckte det var roligt att säga tom kartong, tom i bollen etc. Och menade på att jag var EMPTY! Fortfarande kan folk säga "roliga" saker om mitt namn, och det kan vara vuxna människor! Vilket är skrattretande, att vuxna människor beter sig som om dom vore i den åldern då jag bestämde mig för att "byta" namn.
Hur som helst så heter jag Thom numera officiellt.
Vill tacka mina föräldrar för mitt namn, men jag var inte riktigt nöjd över stavningen bara;)

Svenskt uppslagsord
tom tomt tomma adj.
utan innehåll (även bildligt "utan meningsfullt innehåll")



Tack hej

Kommentarer
Postat av: Cissi

För mig har du alltid varit Thom, min underbara Thom:) Jag lovar att jag ska ringa dig här någon dag. Jag har haft fullt upp och är totalt värdelös på att ringa upp till folk! Skäms på mig! :( Men du vet att du är min kära Thombi iallafall :)

2009-06-08 @ 14:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0