En liten klagovisa

Går fin fint det här med bloggandet. Lika fint som jobbsökandet typ. 35 jobb på ca 2 månader och inte ett knyst. Jag vet liksom inte hur folk gör. Vissa liksom "Oj hoppsan, jag råkade visst få ett jobb" Medans en annan inte gör annat än söker och söker och får inte ens ett mejl tillbaka med ett tack för ansökan. Som ni hör så är det härligt med finanskrisen och allt som hör till. Jag blir tokig av att inte ha något att göra på dagarna. Har inte hört ett pip från telefonen ens på säkert 2 veckor. Men det är väl ändå tur att jag är helt omgiven av vänner och bekanta, jag vet inte ens var jag ska göra av dom. Jag har ju tillochmed sagt upp bekantskapen med många för jag hinner inte med alla, så enkelt är det. Nej, inte riktigt så. Stämmer inte alls ärligt talat.
Det är svårt att hålla humöret uppe i denna ensamhet. Fast å andra sidan e jag ju inte helt på fri fot, jag har ju Oliver och dom andra två dårarna som en finne i röven om dagarna. Ibland känns det så meningslöst allting, men jag har ändå mål och visioner här i livet som jag vill uträtta, vet bara inte i vilken ände jag ska börja i. Jo det vet jag i och för sig, har ju en rygg som måste bli hel igen. Vissa dagar känns den faktiskt helt okej, men för det mesta värker det oavbrutet. Såna dagar vet jag varken om jag ska gå, sitta eller ligga för att det ska kännas bättre. Men det som oroar mig mest är att jag bara är 21 år snart och jag vill att den ska hålla i bra många år till. Och framför allt vill jag kunna rida igen. Visst, det skulle kunna gå, med lite värktabletter och vilja. Men sen då? Man måste ju tänka långsiktigt. Men som sagt, jag jobbar på det.

Ja, nu har jag ventilerat mig lite om mina sk problem och många har väl slutat läsa och klickat sig vidare för länge sen. Men det är ju för min egen del som jag skriver, inte andras.

/Thompa

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

hör på ica i hytta =)

2009-09-22 @ 23:13:19
URL: http://hyttra.blogg.se/
Postat av: Madelein

Jag läser fortfarande ;D Det där med jobb känner jag igen, känns till och med värdelöst att ens söka för man vet att man inte har en chans ändå :s

2009-09-22 @ 23:43:26
URL: http://madelejjn.blogg.se/
Postat av: frida

jag läste oxå hela! meningslöst å läsa halva ju. Mm, thompa de är inte lätt. hoppas du blir bra i ryggen snart å att du hittar ett jobb! :) ha de fint

2009-09-23 @ 08:52:44
URL: http://fritjan.blogg.se/
Postat av: maritha

Du ska jobba med det du brinner för, och det är ju hästar...Thom du är en jättefin kille så ödmjuk och rolig att jobba med, det enda jag önskar dig är ett bra liv, du är värd det allra bästa, och snart börjar det vi väntat på såååå länge desperate house wifes hahaha kram.

2009-09-27 @ 22:58:07
URL: http://marithape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0