Dag 29 - Mina ambitioner

Svårt ämne igen!
Ambitioner. Jag skulle vilja se det som visioner. Det man ser när man blundar. Förr, innan jag slutade med hästar var min enda ambition att lyckas med det jag hade tagit mig an. Jag var kanske 12 år när jag bestämde mig för att ägna mitt liv till det. Jag kämpade ensam, oftast i motvind, men jag var fast besluten och hade inget annat i tankarna. När drömmen och gnistan sakta släcktes, och kroppen sa ifrån, insåg jag att mitt liv var tvungen att ta av mot en annan riktning. Det var inte lätt. Hela mitt liv hade byggts upp kring hästar och nu skulle jag hitta något annat att ägna mig åt. Efter att ha levt och andats hästar hade jag inget annat intresse. Det tog ett bra tag att hitta andra hobbys, men jag tror jag har hittat en slags tillvaro som jag trivs ganska okej med.
Mina ambitioner är numera att må bra, hitta ett jobb som jag trivs med, ett boende som jag tycker om och någonstans kanske jag i framtiden kan kombinera alltihopa med hästar. Mitt liv handlar inte längre om att prestera och utvecklas dygnet runt. Det är slut med att jobba 7/24 för minimalt med pengar. Det finns så mycket annat fint i livet att uppleva. Det handlar inte längre om att få uppleva den där stora drömmen. Det kan mycket väl vara det lilla som räknas.


Ett sätt att njuta

Kommentarer
Postat av: Ji :)

det ser riktigt härligt ut :)

2011-01-13 @ 02:41:18
URL: http://ejimlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0