The Banquet

Idag när jag egentligen inte hade tid började jag se en film som jag fastnade framför. The Banquet heter den och är en kinesisk äventyr/drama film. Kineser har en förmåga att filma vackert och den här filmen är verkligen vackert filmad! Dessutom med min favoritkinesiska skådespelerska Ziyi Zhang som även spelat huvudrollen som geisha i En Geishas Memoarer. Hon är otroligt duktig och förmedlar verkligen en känsla. Filmen är lite blodig men hjärtskärande. Dock förstod jag mig inte på slutet och jag gick länge och funderade på varför, hur, vem? Har fortfarande inte listat ut det, men jag kanske får sätta mig och kolla en gång till=)

 
Ziyi Zhang i En Geishas Memoarer



Kommentarer
Postat av: Anonym

har ett svagt minne av att du jämt funderar sådär över filmerna när dom är slut ;)

2010-01-08 @ 21:03:41
URL: http://towakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0