Dag 01 - Presentera mig själv

Vem är då den där Thom? Den frågan ställer jag mig själv lite då och då. Jag vill ju hela tiden utveckla mig själv, så jag hoppas att svaret på den frågan förändras. Vem är jag i dagsläget? Jag är Thom, som förr hette Tom. Den gamla Tom var enligt mig själv ganska osäker, blyg, misshandlad (i den bemärkelsen psykiskt), mobbad och en människa med otroligt dålig självkänsla. Thom tycker inte om Tom. Tom dyker upp lite då och då i form av den nya Thom.
När jag var 15 år flyttade jag till kalix för att gå gymnasiet. Jag var förstås fruktansvärt rädd när jag tog beslutet att göra det eftersom jag aldrig hade vågat göra något på egen hand och aldrig stått på egna ben. Det är synd att säga att det var ett beslut, för det var det inte. Det fanns en röst inom mig som bara skrek efter frihet och som sa åt mig att ta mig bort från det onda. Det var den rösten som tog mig till Kalix, 100 mil hemmifrån. Jag ville inget annat än bort från mitt gamla liv.
För att göra historien kortare så kan man väl säga att det vart en 3 år lång livsprocess. Nu skulle den gamla Tom ersättas med den nya Thom.  Det var allt annat än lätt. Men att jag hade hästarna i mitt liv gjorde saken en aning enklare. Hästarna- min stora passion.
Så, efter 3 år i Kalix, drog jag så småningom till Holland för att fortsätta det jag en gång hade gett mig fan på. Det var samma sak där. Jag tänkte inte så mycket, jag bara gjorde det. Det var ju det här jag hade längtat så mycket efter och det ända jag ville. Men så kom den gamla Tom och hälsade på och jag bestämde mig för att åka hem och göra slut på han. Det var slut med att fly undan det som var jobbigt.
Lättare sagt än gjort. Väl hemma längtade jag snart bort igen och for till Skåne och var borta i 1 år.

Vad vill jag då komma med det här? Jag har nu flyttat hem, kanske inte för gott, men jag flyr inte längre undan det som är jobbigt. Jag har på något sätt lärt mig acceptera att den gamla Tom alltid kommer finnas kvar, det är en del av mig och kommer prägla mig livet ut. Allting ont för något gott med sig. Jag försöker att lära av mina misstag och strävar efter att bli en bättre människa. Det är ju inte alltid så lätt, men man kan inte göra annat än att försöka.

Äh, det här vart ju mer en kort historia om mitt liv, än en presentation. Men det får duga, gillar inte att prata om mig själv. Ska upp tidigt imorn. Godnatt där ute.

Kommentarer
Postat av: C

Var stolt över dig själv! Du är så himla stark och bra. Ser upp till dig på många sätt. Du är en underbar människa!

2010-11-14 @ 23:55:48
URL: http://ceciliaadrienne.blogg.se/
Postat av: Sara

Du är en så snäll och fin person! Och populär hos de gamla damerna på jobbet :)

2010-11-15 @ 18:36:04
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: J

Jävla bra skrivet.

På vår blogg kan du se lite bilder av din guddotter...hon är lite större nu än sist du träffade henne :)

2010-11-15 @ 23:50:20
URL: http://lovaspappa.bloggplatsen.se
Postat av: Denice

Glad för att du kom till kalix! Annars hade ja aldrig fått lära känna dig! Du e underbar o fantastisk o ja saknar dej enormt!!!!

Love*

2010-11-18 @ 01:38:26
Postat av: Monika

Det var inte alls långt tillräckligt iaf för att få mig att fastna för din blogg. Fortsätt så bara så har jag någonting väldig bra att läsa om :)Vilken historia och vad modig du är!

2010-11-18 @ 15:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0