Dag 11 - Mina syskon

Jag har 3 syskon. Jag är den näst sista i skaran. Det sägs att som mellanbarn blir man bortglömd. Men det tror jag varken Therese eller jag har känt av. Jag börjar i storleksordning.

Tobias: 4 år äldre än mig. Den jag har minst gemensamt och kontakt med. Han var den som stod upp och försvarade mig när jag själv inte kunde och orkade när jag mobbades. På gott och ont. Jag kommer ihåg när jag berättade för honom att jag var homo. Han tog det väldigt dåligt. Framför allt tror jag att han kände sig dum eftersom han pratat väldigt illa om bögar. Han hatade "såna där" och nu satt jag och sa att jag var en "sån". Jag vet fortfarande inte om han accepterar mig som jag är och tills dess han gör det kommer det vara ytligt mellan oss.

Therese: 2 år äldre än mig. Den här damen och jag har varit som natt och dag har mamma sagt. Och visst har vi bråkat en hel del genom åren. Men när jag tänker efter, så är det nog för att vi är ganska lika varandra. Kanske för att vi ser något hos den andra som man inte gillar hos sig själv.

Towa: 2,5 år yngre än mig. Jag kommer ihåg när hon föddes. När vi var på BB och hälsade på grät jag. Inte för att jag inte längre var yngst. Jag var allmänt grinig när jag var liten:) Towa och jag lekte mycket när vi var små, vi hade ungefär samma kompisar vi slogs om. Towa och jag delade samma intresse, hästar. Vi gick på ridskola tillsammans och vi delade även på våran första häst, ja, till och med marsvin. Vi har och vi kan fortfarande ryka ihop ganska ordentligt och eftersom vi är lika långsinta kan det ta lång tid innan det går över:)



Jag är glad över att ha 3 syskon. Jag menar, hur roligt skulle det ha vart om man var ensambarn?

Kommentarer
Postat av: Therese

jag kom också fram till för några år sen att vi är fööör lika. Men what the, det funkar ju ganska bra ändå... för det mesta ;)

2010-11-25 @ 21:36:13
URL: http://therrrese.blogg.se/
Postat av: Towa

jag tycker det går bra nu, det var ju värre tider när vi var tvungna att samsas om sakerna ;)

2010-11-25 @ 22:35:06
URL: http://towakarlsson.blogg.se/
Postat av: maritha

Synd om din bror inte accepterar att du är du....jag anser fortfarande att man blir inte kär i ett kön utan en person....och det tror jag att dom flesta av oss blir, bara svårt att erkänna det.

2010-11-26 @ 00:15:49
URL: http://[email protected]
Postat av: Ann-Louise

Det där marsvinena är en mardröm för mig!

2010-11-27 @ 18:52:25
URL: http://hyttra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0