Whitney Houston 1963-2012

Vår tids största sångerska har dött. Jag tror att många liksom jag blev chockade över den plötsliga döden. Och visst, hon har knarkat under många år, men det är inte det jag tänker lägga fokus på. Det är allt vad hon har åstadkommit och den stora ikon har har blivit. Hon var ingen dansare och klädde heller inte av sig för att skapa uppmärksamhet. Allt hon hade att underhålla med var en mikrofon och en röst som ingen har kommit i närheten av.
Hon har påverkat en hel generation av artister och jag tror att vi alla har Whitney inom oss på ett eller annat sätt.
Jag är glad över att ha sett henne live en gång. Det var sommaren 2010 i Globen. Visst, det var långt ifrån den bästa konserten jag har sett, men det var ju faktiskt självaste Whitney Houston som stod på scenen! Det kan ni läsa om här.

Jag har tänkt på det här i 3 dagar nu. Det är bara så tragiskt och 48 år är alldeles för tidigt.

Det här är ett av mina favoritklipp på Whitney. Det är från Grammygalan 1989. Hon var 25 år och sjunger OS-låten från 1988. Det är helt galet vilken pipa hon hade!

I've lived to be the very best
I want it all, no time for less

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0