Strömsholm dagen lång

Mamma o jag åkte till Strömsholm idag. Något trött efter alla som frågar en massa om Oliver. Åhhhhh va sööööt!! ÅÅhh kolllaa! Är det en Chi hua hua?? Hur gammal är den?? Till slut orkade jag inte prata så de vart bara ja och nej.
Vi kom precis lagom till lilla GP och kollade på den. Det vart Niklas Arvidsson som vann om jag inte minns helt fel. Efter det var det andra rundan för ponny allsvenskan, men den är ju inte så spännande att kolla på, så vi tog oss en titt i slottet. Jag älskar slott och gamla byggnader och det var minst sagt spektakulärt där inne! Oändligt många tavlor på kungar och drottningar och deras släkt förr i tiden. Allt ifrån klädkammare, stora matsalar, kungliga kläder och audiensrum får man se. På tredje och högsta våningen finns ett eget litet kapell som rymmer 100 pers! Mycket spännande tyckte jag och det tyckte nog Oliver med för han sa inte ett knyst;)
Väl tillbaka på tävlingsområdet byggde dom om till stora GP rundan och vi försökte få oss ett par bra läktarplatser. Tyckte banan såg ganska sjysst ut men det var många som rev bort sig totalt, bl.a OS ekipaget Peter Eriksson på Jaguar Mail. Två felfria endast! Vann gjorde Nina Braaten från Norge. 

Dessutom, när vi stod och kollade på dressyren så vände sig alla pressfotograferna sig om, en efter en, och plåtade sönder min hund! haha. Dressyren glömdes bort och där stod Oliver och var den stora stjärnan! haha=)

Tack hej

Kommentarer
Postat av: Frida

ne men va fränt! De är nå med oliver alltså;)

2009-06-08 @ 00:03:24
URL: http://fritjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0