Dag 19 - Detta ångrar jag

Man ska ju inte ångra sig. Men det är fullt naturligt och mänskligt att göra det. Jag tror att det kan vara lite sunt att ångra sig ibland. Då kanske man förhoppningsvis kan förbättra sig och inte göra om samma misstag igen.
Jag ångrar mig om lite olika saker. En sak jag ångrar är att jag aldrig krama mormor sista gången jag såg henne i livet. Det var på  fredagskvällen på lassarettet och jag var säker på att hon skulle få komma hem igen, som så många gånger förr. På söndagskvällen somna hon, och vakna aldrig mer.
Det där är något som gnager i mig lite nu och då. Vi visste ju så klart inte att hon skulle dö, men jag ångrar det lik förbannat. Jag hoppas jag lärde mig att inte ta människor i min närhet för givet. Ingen av oss lever för evigt, så ta vara på det så länge det går.

En fin bild på mormor. Lånad av Fia.

Kommentarer
Postat av: Fia

<3

2010-12-06 @ 15:47:14
URL: http://annsofieslife.blogg.se/
Postat av: Carro

Vad fint, sorgligt men otroligt fint att du ångrar dig. Precis som du säger så ska man inte ångra sig, men något som det där är helt klart värt att ångra så man lär sig att inte göra om det.

Detta inlägget berör verkligen!

2010-12-14 @ 20:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0