Dag 26 - Mina rädslor

Ja visst har man sina rädslor. Fast jag ser mig själv inte som en rädd person. Jag skulle gärna vilja prova på både bungyjump och fallskärmshoppning. Men jag ska som sagt berätta om mina rädslor.

* Döden. Jag har vart rädd för döden från den dagen jag förstod vad den innebar. Eller, jag skulle vilja säga att det är en kombination av dödsångest och rädsla. Visst har den blivit bättre. Men jag tycker fortfarande att den är otäck. Tänk att man bara har detta livet och ingen mer chans att leva. Vad som kommer hända på denna jord efter ditt och mitt liv kommer vi aldrig få veta. Men egentligen, ingenting är ju vetenskapligt bevisat och kommer nog aldrig bli det. Kanske finns det en bättre plats efter detta eller så inte? Den som lever får se.

* Djupa vatten. Jag älskar verkligen havet. Men något skrämmer mig samtidigt. Vad finns där, långt under? På ytan är det glänsande vackert men under ytan är det stort, mörkt och kallt. Vatten kan vara så underbart vackert, men samtidigt ett av de mest kraftfulla elementen.

* Höga höjder. Samtidigt som jag kan utsätta mig självmant för det och tycker det är fascinerande, så tycker jag att det är skrämmande. Jag är den som tittar bort och går därifrån om någon försöker skrämma mig genom att hänga sig utanför kanten, när marken befinner sig ett X antal meter nedanför (nämner inga namn)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0