Dag 07 - Min bästa vän

Jag vill inte sitta här och favorisera någon. Visst har man vänner som står en närmre än andra, det är ju fullt logiskt. Men en riktigt bra vän enligt mig ska ge energi, inte ta. Det ska kännas som man pratade senast imorse, fast man inte har träffats och hörts på år och dar, och för den skull inte ställa frågetecken kring vänskapen. En riktigt bra vän känner man sig trygg med. Man slappnar av i dennes närhet och kan vara sig själv och bli accepterad för det. Till en riktig vän kan man kommentera den äckliga finnen och skratta gott åt det. Till en riktig vän behöver man inte vara rädd för att avslöja en hemlighet.
Jag har själv sållat bort många "vänner" från min barndom. Ett fåtal har jag behållt. Men när jag flyttade till Kalix fick jag veta vad riktiga vänner står för och det är jag tacksam för<3 Människor från mitt förflutna har inget att göra i mitt nya braiga liv! Dom är inte ens värda att nämnas, så jag lämnar ämnet där:)







Kommentarer
Postat av: Denice

<3

2010-11-20 @ 22:05:05
Postat av: Ann-Louise

jag kände igen våran vänskap när jag läste den där texten. Det kan gå månader mellan våra träffar, ändå har vi alltid lika mycket att skratta och skoja åt (: Vänner sen vaggan <3

2010-11-22 @ 21:56:35
URL: http://hyttra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0