Dag 15 - Mina drömmar

Svårt ämne igen!
När jag tänker efter så här och drömmer mig bort kommer jag osökt att tänka på en vit strand nånstans långt borta. Kanske till och med ett eget strandhus. Ekonomiskt oberoende på äldre dagar tack vare något jag själv byggt upp.
Innan jag slutade rida var min dröm att kunna leva på mitt största intresse. Jag skulle ha en egen verksamhet och hästägare som stod i kö för att få sin häst inhyst. Givetvis skulle jag vara framgångsrik på tävlingsbanorna och en egen staty av bästa hästen skulle gestalta gården. Men den drömmen lade jag ner för länge sen. Jag insåg väl att det är i stort sätt omöjligt om man inte redan är född med silversked i munnen. Det kanske hade kunnat inträffa för 20-30 år sedan, kanske till och med 15 år sedan, men dagens ridsport ser inte längre ut så. Tyvärr.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0