Sömn är högt på min prio lista. Men........

Det här med att försova sig är ju något av ett litet känsligt ämne för några. Själv har jag inget problem med att folk försover sig, för jag är själv en sådan person, så jag vet hur det är. Vissa människor kan inte låta bli att ge onda ögat om man råkat försova sig en morgon. Andra tycker att det är oansvarigt. Ja men hur kan det vara oansvarigt undrar jag? För att jag inte hör mina 2 klockor som ringer? Eller var det för att jag låg och vred och vände i ångest så jag inte kunde somna kvällen innan? Borde jag få dödsstraff för det?
Jag kommer ihåg när man var mindre och det var någon som hade försovit sig till skolan, då ogillade man den människan lite grann. Man tyckte att personen i fråga var lite av en slarver. Och konstigt nog finns den attityden kvar hos många. Men man kan ju faktiskt inte rå för det. Det är ju inte så att jag går upp och stänger av klockorna och somnar om i godan ro igen. Det finns säkert sådana människor också, men jag är inte sån. Hade jag kunnat påverka mitt undermedvetna att vakna i tid eller åtminstone reagera på oljudet på morgonen så hade jag givetvis gjort det. Men nu är det så att jag är en sån som kan sova hur länge som helst om det inte är någon som väcker mig. Det har till och med hänt att jag försovit mig till kvällsjobb.
Jag har nog prövat allt förutom den där kudden som finns ute på marknaden. Den vibrerar nämligen på angiven tid. Den skulle nog kunna funka rätt bra. Men tills dess får jag nog räkna med fler morgonar med ett bryskt uppvak och den där ilskna, besvikna känslan man får i kroppen.

Kommentarer
Postat av: towa

dödsstraff var väl att ta i ;)

2011-08-10 @ 19:36:50
URL: http://towakarlsson.blogg.se/
Postat av: maritha

Det är väl ingen dödsynd att försova sig heller! Att andra har mer problem med det än vad man har själv ska man bara ignorera,vi är olika men en del har svårt att förstå det, men låt dom vara så perfekta då så fortsätter vi andra att vara som vi är, jag håller tom på att försova mig när jag ska jobba natt:)

2011-08-11 @ 00:12:56
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0